Exportera och publicera leverantörsreskontra t.ex. via ekonomisystem och TEIS

Hej! Initierar här en tråd för er @jfrenil @Lars @petand003 @felipeverdu (?) som jag tror var de som uttryckte intresse för att publicera datamängden leverantörsreskontra via faktureringssystem / ekonomisystem t.ex. med hjälp av ekonomisystem (minns det som “UBW UB4”?) och “TEIS”.

Länken till specifikationen på dataportal.se finns här som hämtar från LänkadeData. Att publicera enligt specen bör vara smärtfritt och underlättat med hjälp av TEIS-adaptern till ekonomisystemet.

Jag bjuder in er (eller pinga rätt kollega om jag omnämnt fel) att diskutera här för att dela processer och lärdomar från “insidan”. Vore också kul att få med leverantörer till ekonomisystemen. Hojta om jag ska bjuda in.

Ni kanske undrar hur ni ger TEIS behörighet till er egen katalog? I så fall skapa ett nytt konto på er instans av EntryScape och lägg därefter till TEIS som användare i en testkatalog där den är Gruppansvarig. Följ sedan instruktioner för att ansluta till API med TEIS-användaren.

Testa först där i testkatalogen och koppla testkatalogen till https://sandbox.admin.dataportal.se/ - därefter när ni ser att det funkar så kan ni lägga till TEIS mot er skarpa katalog och arbeta mot att göra skarpa publiceringar mot dataportal.se.