Välkommen till EntryScape Community

Hej, jag heter Johanna och jobbar som Kvalitetschef på arbetsmarknadsförvaltningen i Helsingborgs stad. Jag är intresserad av vilka värden öppna data kan generera och behöver öka min kunskap kring öppna data

Hej,
Jag heter Thomas Huldt och arbetar som verksamhetsutvecklare på Digitaliseringsavdelningen i Helsingborg Stad. Min inriktning är mest inom IoT och då är det så klart intressant med mer kunskap inom Öppen Data.

Hej!
Jag heter Amy Berg och arbetar med utveckling av digitala miljöer i Helsingborgs stad.
Öppen data intresserar mig på många sätt, bland annat för att jag tror på kulturen att dela med sig till varandra, att samarbeta över kommun- och organisationsgränser och att vi kan arbeta smartare tillsammans.

Hej. Lina här, arbetar med GIS i Helsingborg. Det är intressant att öppna upp data så att andra kan göra smarta lösningar med det.

Hej, jag heter Louis Guerpillon och jobbar som projektmedarbetare på Helsingborgs Stadsbyggnadsförvaltning. Jobbar framför allt med dataanalys och digital strategi. Jag är intresserad av att publicera och lätt kunna ha koll på vilken data som finns tillgänglig inom staden för att underlätta strategiska beslut.

1 Like

Hej, Jag heter Divya arbtar som Data Governance lead. Jag vill veta mer om regler och skyldigheter som måste följas innan uppgifterna offentliggörs

1 Like

Håkan Lovén, arbetar med parkering i Helsingborg. Nyfiken på vad det finns för data, och hur man kan använda det på bra sätt.

1 Like

Hej, Fredrik Wijk heter jag och arbetar som Systemkoordinator på Arbetsmarknadsförvaltningen i Helsingborgs stad. Jag är intresserad av vad öppen data kan erbjuda oss , vad vi kan erbjuda och det är intressant med mer kunskap inom Öppen data.

1 Like

Hej, jag heter Andreas Postl och arbetar som lösningsarkitekt för Helsinborgs Stad.

1 Like

Hej, Anna heter jag och jag jobbar på bygglovsenheten, Helsingborg stad, och är nyfiken på öppen data och hur vi kan använda det i omvärldsbevakning mot andra kommuner som kan bidra till verksamutveckling.

1 Like

Hej Jag heter Toni Thomsson och arbetar som IT-arkitekt på Riksantikvarieämbetet. Jag är allmänt intresserad av öppna data och hur det kan bidra till att förenkla vårat tjänsteutbud.

1 Like

Hej! Jag heter Pär Jonsson och jobbar på portföljenheten och tog initiativ till denna kurs. Vi behöver bli bättre på att beskriva och dokumentera våra datamängder, både på vår webb men även på de nationella portalerna

1 Like

Hej!
Jag heter Mia Carlsson och jobbar som verksamhetsutvecklare på Riksantikvarieämbetet. Mitt huvudsakliga fokus är den nationella aggregeringstjänsten för öppna kulturarvsdata, K-samsök. Vi verkar för att så mycket kulturavsdata som möjligt ska vara öppet och länkat för ökad tillgänglighet och hållbarhet.

1 Like

Jag heter Dan Nordin och jobbar som verksamhetsarkitekt och informationssäkerhetssamordnare på Riksantikvarieämbetet. Öppna data är för mig en disciplin inom informationshantering som jag behöver ha koll på och förståelse för.

1 Like

Jag hetar Maria Jonsson. Jag arbetar på Riksantikvarieämbetets arkiv. Jag arbetar med det digitala arkivet på myndigheten. Eftersom vi även publicerar vår arkivinformation (metadata, filer) på nätet är jag intresserad av öppna data och hur informationen kan bli lättare att hitta och koppla samman med annan relaterad data.

1 Like

Hej, Miranda Ternald heter jag och jobbar som produktledare på Riksantikvarieämbetet. Jag är nyfiken på hur våra öppna data kan bidra mer till fler användare.

1 Like

Jag heter Rickard Larsson, arbetar som lösningsarkitekt på RAÄ och tycker det är sunt att myndigheter ska publicera sina dataset på gemensamma plattformar för enklare åtkomst för både medborgare och andra organisationer.

1 Like

Hejsan!

Ilse heter jag och jag jobbar på enheten Kulturarv och vetenskap på Riksantikvarieämbetet. Jag jobbar som utredare med uppdraget samordnare för för standardisering för bevarande av kulturarv; så framtagning, revidering och översättning/granskning av standarder samt med sökplattformen Runor där jag är en länk mellan verksamhet och “it”.
Jag vill gärna lära mig mer om “Öppna data”.

1 Like

Jag heter Per Lindqvist och arbetar som verksamhetsutvecklare kring digitalisering och geodata. Jag är intresserad av automatiserade funktioner kring öppna data och hur man får ett bra flöde i ajourhållning och nypublicering kopplat till verksamheten, men även hur man kan/bör förhålla sig till alla plattformar som idag publicerar eller använder öppna data.

1 Like

Hej!
Jag heter Nicklas Björling och är Produktledare på Riksantikvarieämbetet.
I min delportfölj hanterar jag våra interna stödsystem, dvs produkter för administration tex ekonomi, personal, ärendehantering mm.
Jag är intresserad av hur informationen kan bli lättare att hitta och hur vi kan koppla samman den med annan relaterad data.

1 Like