Ladda ner metadata till fil

Hej!
Jag är ny i EntryScape och har tittat i Catalog-dokumentationen men hittar inte det jag söker, därför vänder mig till forumet.
Finns det något sätt att ladda ner metadata om en (eller flera) datamängder i en katalog till fil, motsvarande “Ladda ner”-funktionen i dataportal.se? Eller kanske via API?

1 Like

@JavierMartinez Hej och välkommen till forumet, kul att se dig här! Perfekt att du vänder dig till forumet när du inte hittar i dokumentationen. :slight_smile:

Ja det går att ladda ned metadata om individuella entiteter. Manuellt så kan du ladda ned det om t.ex. datamängder - du kan följa dessa instruktioner här: Detaljerad information - ENTRYSCAPE Dokumentation hoppas jag? Tolkar jag din fråga rätt då? :slight_smile: För att använda EntryScapes olika API-möjligheter t.ex. metadata kan jag tipsa om denna tråd Hur kommer jag igång med att jobba med APIet på min instans av EntryScape? :slight_smile:

Får jag fråga vad du söker på när du söker i forumet när du letar efter detta? Baserat på din fråga gissar jag att du formulerar dig på samma sätt vid sökningar i manualen? :slight_smile: Det vore bra att veta för att @sofia ska kunna förbättra manualen. :slight_smile:

Tack för den snabba återkopplingen! Ja, du tolkade mig fråga rätt. Nu har jag lärt mig hur jag kan ladda ner metadata på enskilda datamängder och förstått att det även kan göras med API :slight_smile:
Jag använde inga sökord i manualen, utan tittade på Catalog-delen. Svaret på min fråga ligger längst ner, under “Detailed information” och jag missade uppenbarligen den.

1 Like

@JavierMartinez Toppen! Vad bra att höra! Om du gör det via API tar vi gärna emot återkoppling om hur du upplevde att det fungerade och om, och hur det hjälper dig i jobbet. Vore kul att höra! :slight_smile:

Toppen! :slight_smile: