Välkommen till EntryScape Community

Karlshamn kommun här. Jag jobbar som IT-strateg

2 Likes

Hej!
Jag heter Ulrika och jobbar på Sölvesborgs kommun. Jag har publicerat vår första Öppna data idag :slight_smile:

3 Likes

Hej,
Jag heter Hans Gardelin och är projektledare för Öppen Data i Eskilstuna kommun.
Öppen data tror jag kan utveckla hur samhället använder den information som ändå är offentlig.

2 Likes

Hej jag heter Sarmad Nordström och jobbar i Eskilstuna kommun på serviceförvaltningen inom Omlastningscentralen riktning transporttjänster och lagerhållning.

jag skulle vilja lära mig mera om vilken sortsdata man kan publicera samt effektivisera!

2 Likes

Hej.

Jag heter Fredrik Hansen.

Jag sitter på Eskilstunas Geodataenhet och är därmed huvudsakligen involverad i data med geografisk anknytning. Metadata och digitalisering har där redan en central roll men vi vill gärna tillgängliggöra våra öppna data och ta del av annan öppen data.

2 Likes

Hej,

Micaela Lindborg heter jag. Jag ser fram emot att tillgängliggöra så mycket av vår egen geodata som möjligt, och hoppas att den kommer användas flitigt.

2 Likes

Per Wadlin. Digitaliseringsstrateg för Kommun fastigheter här. har inga speciella frågor. lyssnar mest in vad vi kan nyttja plattformen till.

2 Likes

Jag heter Niklas Narvell och jobbar med kommunikation, IT och digitalisering i Eskilstuna kommun.

Jag gillar öppna data för att det det är ett stort steg för ökad transparens och effektivisering.

2 Likes

Hej! Tommy Köhn heter jag och jobbar som Verksamhetsutvecklare på Gävle kommun inom Plan och Bygg sedan 1 juni. Tidigare enhetschef Kart & Mät och GIS. Har i uppdrag att förbättra Gävle kommuns interna metadatahantering. Öppna data är vi mycket bra på och har kommit långt

2 Likes

Hej, jag heter Hans och jobbar som Digitaliseringssamordnare i Kristianstad kommun. Jag är rätt ny inom detta område men är nyfiken och intresserad vad detta kan ge oss.

hej, Heidi Sundin här och arbetar som teamchef på digitaliseringsavdelningen i Helsingborgs stad…ett av ansvarsområdena i teamet är just kring öppen data, både kring teknisk plattform men även hur vi bör arbeta kring Öppna data i staden…

Hej! Peter Ekström heter jag och arbetar som innovationsledare på Arbetsmarknadsförvaltningen i Helsingborg. Jag har mycket att lära om öppen data och det är därför jag är här. Behöver den kunskapen för att vara ett bra stöd för förvaltningen.

Hej!! Jag heter Magnus Lindhe och jobbar som produktägare på Helsingborgs stads Digitaliseringsavdelning. För mig är öppna data en möjlighet att låta våra skattebetalare få insikt i våra verksamheter och en möjliggörare för andra att bygga framtidens digitala tjänster.

Hej,
Jag heter Margaretha Nilsson och jobbar i Kristianstads kommun som systemutvecklare inom HR-området. Jag är nyfiken på att få kännedom om öppna data och hur vi skulle kunna använda det inom HR-området.

Hej! Jag heter Nur och jobbar som GIS-ingenjör på Helsingborgs kommun. Vi går kursen ihop med teamet för att alla ska kunna publicera data till portalen.

1 Like

Hej, jag heter Johanna och jobbar som Kvalitetschef på arbetsmarknadsförvaltningen i Helsingborgs stad. Jag är intresserad av vilka värden öppna data kan generera och behöver öka min kunskap kring öppna data

Hej,
Jag heter Thomas Huldt och arbetar som verksamhetsutvecklare på Digitaliseringsavdelningen i Helsingborg Stad. Min inriktning är mest inom IoT och då är det så klart intressant med mer kunskap inom Öppen Data.

Hej!
Jag heter Amy Berg och arbetar med utveckling av digitala miljöer i Helsingborgs stad.
Öppen data intresserar mig på många sätt, bland annat för att jag tror på kulturen att dela med sig till varandra, att samarbeta över kommun- och organisationsgränser och att vi kan arbeta smartare tillsammans.

Hej. Lina här, arbetar med GIS i Helsingborg. Det är intressant att öppna upp data så att andra kan göra smarta lösningar med det.

Hej, jag heter Louis Guerpillon och jobbar som projektmedarbetare på Helsingborgs Stadsbyggnadsförvaltning. Jobbar framför allt med dataanalys och digital strategi. Jag är intresserad av att publicera och lätt kunna ha koll på vilken data som finns tillgänglig inom staden för att underlätta strategiska beslut.

1 Like