Hej
Har börjat få Validation reports från Digg ang vår öppna data - och det är ju bra att de validerar den så vi publicerar rätt information - men får den validatorn att få inbyggd direkt i Entryscape? Hade ju varit käkt att man direkt när man piblicerat bara kan trycka på Validera…
Men en sak den klagar på är att vi inte angett någon Centrumkoordinat, men ser inte var jag ställer in detta - någon som vet?
Den klagar också på att vissa av kontakter har fel på sina telefonnummer - att “Begränsningar saknas” vad det nu innebär?
@DanielLundqvist Tack för frågan i forumet!
Validatorn är inbyggd i EntryScape Registry som är en modul som används på Dataportal.se.
Alla kan när som helst validera sin katalog i Validator som finns i Verktygslådan på sandbox.admin.dataportal.se. Klistra in din katalog-länken som ni har i admin.dataportal.se under Skördningskälla och därefter kan ni få mer detaljerade tips på vad som kan behöva fixas.
Gällande telefonnummer kan det ha att göra med att telefonnummer kanske inte är angivna enligt instruktioner. Kika på att följa hjälpen som finns i Hjälprutor och övrig hjälp som finns.
Fast telefonnumer är angivet, och det är bara på vissa kontakter jag får detta - inte alla
@DanielLundqvist Har kikat inne i er instans och kan bekräfta att jag ser felet även i validator. Kan du mejla detta till servicedesk för teknisk felrapportering? Kan vara en bugg.