Till övriga destinationer: Hur gör ni med plats & organisation

Hej alla!
Vi på Visit Småland undrar hur ni tänker kring organisation och plats i formuläret. Det är viktigt att vi alla i Sverige använder dessa nämnare på samma sätt. Är till exempel Glasriket en plats eller en organisation enligt er? Det är 4 olika kommuner som har en destination tillsammans likt Roslagen, Österlen mm.
Hur tänker ni kring kommuner, är de en plats eller organisation?
Kanske Visit Sweden borde ta fram en tydligare lathund på detta? :blush:

@Amanda God eftermiddag! Vi kommer att skriva en lathund på Introduktion - Visit Sweden nationellt API dokumentation för användare och utvecklare - just nu arbetar vi med riktlinjer för organisation och bilder. Kommer en uppdatering under veckan.

1 Like

Hej bra fråga Amanda, jag håller på att undersöka min nya “Hemkommuns” plats på visitsweden.com och funderar lite på de mål som ligger upplagda på deras karta, hur ser man vem som är avsändare? Till exempel finns detta;
Kata Farm and Varnhem Monastery | Visit Sweden

…och det ser ju bra ut å så men vem är avsändaren? Vem ska jag vända mig till om det inte stämmer? Det kanske finns en koppling till publicisten/informationsägaren någonstans, men jag hittar det inte. Hjälp!
Vet att det finns en hel del grejer som jag tror borde finnas på den där kartan i Skara som inte finns…

@tomas.monsen visitsweden.com drivs inte av APIet utan https://visitsweden.se/ , för kontakt med respektive region gällande besöksmål Nationellt API

1 Like

Nej jag kapade tråden å ställde en helt annan fråga, är nog lite trött… jag tänkte att jag bland annat inte ser Skara på visitsweden och tänkte mig att det nog är så att Västsvenska kanske inte föder data till visistsweden än, för så är tanken, gissar jag?