[SOLVED] Sökfunktion BoÄtaGöra hittar inte vissa städer

Hej!
När jag är inne på portalen GöraÄtaBo och söker på exempelvis staden Degerfors så kommer inte allt upp där som jag lagt upp för den staden.
Exempel: Degernäs camping under “boende”. Där jag skrivit Degerfors under stad.

/Jenny Ahlgren
Region Örebro län

1 Like

@JennyA för tillfället tror jag sökningen går mot schema:name och schema:addressRegion och inte mot schema:addressLocality men kan vara fel ute

Ber mina kollegor @henriette och @matthias ta vid i denna tråd

Hej!
Portalen är ännu så länge bara en beta version och sökningen är mycket begränsad.
Just nu ser det ut som att det bara är titel, kategori och region som ger träffar. Sökfunktionen kommer att förbättras i kommande versioner av portalen.

Tack så mycket.
Vårat rekommendationsverktyg som hämtar informationen från denna portal påverkas av det och det blir samma resultat av sökfunktionen.
Vet ni ungefär när det kommer förbättras? Arr sökningen går mot Locality istället?
Mvh
Jenny Ahlgren

@JennyA målet att ha något klart under maj månad.

Har du en länk till rekommendationsverktyget eller mer information om hur hämtningen av information fungerar? Sökningen i ert gränssnitt borde kunna justeras separat från portalen

Hej!
@Alex har koll på det så kolla gärna med honom.
/Jenny

@henriette https://tourism-recommendation.regionorebrolan.se/

@JennyA
Tittade på sidan som Alex länkade till och ser inte någon sökning mot vårt API. Kan det vara så att den bygger på någon “dump” av data som uppdateras med något visst intervall?
Jag räknar till 171 resultat på https://tourism-recommendation.regionorebrolan.se/ utan filter jämfört med 190 för region Örebro på editera.visitsweden.com (Göra Äta Bo).
Ser att det är 171 för region Örebro på data.visitsweden.com (Göra Äta Bo) så är nog därifrån det hämtas.
Er sökning på rekommendationssidan ser ut att söka i flera texter bla. beskrivning och stad så är inte direkt kopplad till portalens sökning.
Behöver veta mer om hur datat hämtas

Sorry, den hade jag ju kunnat dela. Trodde det var någon annan information ni behövde.

Hej!
Detta borde @alex veta mer om. Säg till annars så får jag kolla med vår IT