[SOLVED] Föra över företag från Upplevelseguiden till öppna data portalen

Hej!
Jag har fått information om att de företag som ligger inne arbetsbänken Upplevelseguiden på editera portalen behöver flyttas över till arbetsbänken för öppna data.
Som jag förstått det ska man först söka på de företag som ligger upplagda under arbetsbänken Upplevelseguiden för att se om de ligger uppe redan i arbetsbänken för öppna data.
Vi har exempelvis Sörbybacken som jag kan se under “GöraÄtaBo” men inte i själva arbetsbänken.
Behöver de då läggas upp på nytt under arbetsbänken för öppna data fast de redan verkar ha förts över till GöraÄtaBo? Jag vill kunna ändra i informationen alltså.
Mvh
Jenny Ahlgrne
Region Örebro län

@JennyA Vi gick igenom denna fråga under förra mötet om jag inte missminner mig, om det är något du undrar över fortfarande är det bara att hojta till.

Hej!
Ja det gjorde vi, tack.
Nu har jag lagt upp de företag som fanns i Upplevelseguiden för Region Örebro län i arbetsbänken Region Örebro län, som inte redan hade lagts upp ”på nytt” där.

De företag som finns i Upplevelseguiden som jag inte nämner i nedan lista har lagts upp på nytt tidigare i arbetsbänk Region Örebro län.

Företag upplagda från Upplevelseguiden

Sörbybacken, Örebro, Aktivitet
Ånnaboda,Örebro,Aktivitet
Vinön i Hjälmaren, Örebro, Aktivitet
Upplev cykelområdet Bergslagen Cycling, Aktivitet

Som vi pratat om så betyder det nu att de ligger upplagda två gånger i vår arbetsbänk för Region Örebro län, och då i rekommendationsverktyget också.
Eftersom vårt rekommendationsverktyg har plockat in allt som låg i Upplevelseguiden också, och inte bara från arbetsbänk Region Örebro län.

Hur gör vi med alla dubbletter nu och även det som vi kommit in från Upplevelseguiden som vi inte vill ha med nu? Behöver vi i Örebro gå igenom dem själva och gå in och titta på varje om de kommer från Upplevelseguiden och då ta bort dem?

@JennyA Dubletterna från upplevelseguiden kommer att fixas under nästa vecka. Meddelar när det är på plats!

1 Like

Härligt att höra! :smiley:

1 Like

Hej!
Vill bara kolla om dubbletterna fixade nu?
/Jenny Ahlgren

Tack @JennyA, pinga gärna så här till @alex om frågorna :slight_smile: