Hej!
Jag har för mig att Scandic hotellen ska läggas in automatiskt via API men jag kan bara se att ett Scandic hotell (Scandic Väst) finns upplagda för Örebro län.
Mvh
Jenny Ahlgren
@JennyA Det stämmer Scandic uppdaterar själv nattligen. Är det något hotell du saknar specifikt? Du kan prova söka på visitsweden.se och se om det du söker finns där men kanske har fel region?
Mvh
Eric
@eric Tack så mycket för snabbt svar. Vi saknar dessa hotell då endast Scandic Väst är upplagd för Region Örebro:
Scandic Central Örebro
Scandic Grand Örebro
Mvh
Jenny
@JennyA vi försöker få med det i återkoppling till Scandic.
Alternativ för er att se om ni kan använda även/ eller position som komplement till Region i ert rekommendationsverktyg. Vi ser flera av de privata aktörerna som inte haft perspektivet Region tidigare.
Mvh & trevlig valbog
Eric
Tack så mycket. Menar du att vi skulle hämta in position på något sätt förutom Region Örebro för att få upp dem i rekommendationsverktyget?
Hej
I besöksmål kan koordinater läggas in, de borde ni kunna använda också.
Men du får kolla med er utveckling om det är rimlig väg framåt.
Mvh
Eric
Eric Hjelmestam
Mobile +46 707 21 34 49
MetaSolutions AB
www.entryscape.com
https://community.entryscape.com/
Solutions for data management
Follow us: LinkedIn • Twitter
Den tors 30 apr. 2026 14:50Jenny Ahlgren <community@entryscape.com> skrev:
Hej!
Tack. Jag ser inte riktigt hur de ska hitta koordinaterna för just de som kommer in via API.
De hämtar koordinaterna för de vi lägger in själva och det är alltså skillnad på att hämta in dem mot de som kommer in via API?