Saknar admin-rollen i Entryscape

Hej,

det ser ut som om vi har tappat admin-rollen i Entryscape. Personen ifråga har slutat utan att (vad det verkar) utsett en efterträdare fullt ut. Jag upptäckte det när jag skulle introducera en ny användare och saknade admin-rutan i verktyget. Hur bär man sig åt?

@support

@ThomasS_Ale Hej!

Förstår. Det som du inte fått är att du saknar rollen som Gruppansvarig i era kataloger. Jag kan lösa att du får det.

Kan du be personen registrera sig med sin e-postadress i Ale både här på forumet och i EntryScpae-instansen?

OK. Det blev två personer som kom att bli aktuella och jag har bett dessa personer att göra det du ber om.

@ThomasS_Ale Jättebra. Pinga gärna mig här när de är registrerade på instansen så ordnar jag rätt behörighet till dem.

Yes, skall vara upplagt nu.

1 Like

@ThomasS_Ale Har gett dem rollen Gruppansvarig nu, kan du hjälpa dem komma in här på forumet också?

Saknar en som ännu inte är upplagd i forumet. Däremot undrar jag om admin-behörigheten i katalogen är rätt? Verkar för egen del (och andras) sakna admin-modulen. Eller vad missar jag…?

@ThomasS_Ale - OK, då inväntar jag den personen. Admin-behörigheten är rätt. Admin-rollen är något vi sköter och stöttar er och alla kunder med som en del av avtalet tills organisationen är tillräckligt varma i kläderna och redo att axla den rollen. :slight_smile: “With great powers comes great responsibility”. :slight_smile: Det vore t.ex. bra att nya ansvariga i ert fall är vana och att ni har rutin på användningen i förvaltning - då är det rätt läge för en eller få att ha den superkraften att vara admin. Låter det bra?