Problem med API efter ny editera-länk

Hej!
Vi har skapat ett rekommendationsverktyg som plockar informationen från Visit Swedens öppna data portal.
https://tourism-recommendation.regionorebrolan.se/

Efter att länken till portalen ändrats till den nya “editera” länken 21/3 upplever vi flera problem med informationsinhämtningen/uppdateringen till vårat rekommendationsverktyg.

Jag har säkerställt att vi lägger in ny information i den nya länken och väntat ett dygn med att kolla efter uppdateringar som gjorts.

Här är exempel på sådant som hänt efter den nya länken börjat användas:

  • När vi skapar en iframe med valda rekommendationer i vårat verktyg så ändras nu plötsligt de rekommenderade boende/aktiviteter osv som vi valt till den i iframe.
  • Huvudbilderna laddas upp långsamt och ligger först några sekunder på fel företag, för att sedan rätta till sig och det blir rätt huvudbild till rätt boende/aktivitet.
  • När vi söker på stad i vårat verktyg kommer inte allt upp som finns upplagt med den staden i öppna data portalen

Enligt vår IT-avdelning som utvecklar rekommendationsverktyget är det något gällande öppna data portalen som ställer till det nu, och inte något som vi kan göra själva hos oss.

Tack för hjälpen!
Mvh
Jenny Ahlgren
Region Örebro län

God förmiddag Jenny,
Ber mina kollegor @august och @matthias titta närmre på detta.

Kind regards,
Alex

Hej!
Det är fler konstiga saker som hänt i våra rekommendationsverktyg nu.
Ett företag syns där som vi inte lagt upp och som jag inte hittar i öppna data portalen heller.
“Camping är livet” i Degernäs.
Har ni någon status på mitt ärende än?
Mvh
Jenny Ahlgren

Hej Jenny,

Gällande “Camping är livet!” så kommer den från den upplevelseguiden. Jag antar att den konstruerade querien (API-anropet) går mot hela regionen. Vilket innebär att ni även får det som kommer från upplevelseguiden. Jag fixar detta under dagen gällande det objektet. Gällande de andra delarna ber jag mina kollegor återkoppla så snabbt som möjligt. ping @hannes @matthias @august

Den portalen ni ska titta på är Göra Äta Bo

Kind regards,
Alex Forsberg

Hej!
Då förstår jag gällande just “Camping är livet”.
Jag ska se över/rensa Arbetsbänken Upplevelseguiden för Örebro. Min kollega Linda skulle be er göra så jag får tillgång till den men jag har inte fått det än vad jag kan se. Kan ni göra Upplevelseguiden för Region Örebro län tillgänglig som arbetsbänk för mig?

Mvh
Jenny

God förmiddag @JennyA

Du bör se Upplevelseguiden Region Örebro nu på editera.visitsweden.com

Kind regards,
Alex Forsberg

Hej!
Jag har loggat ut och loggat in men ser det inte än. Visst ska det ligga som en arbetsbänk?
/Jenny

Hej!
Det står att min fråga är löst men det är bara en fråga som är löst. Vill bara säkerställa att detta ärende fortfarande är öppet?

Ärendet hålls öppet!