NSÖD tillfälle #2 - Beskriva och Publicera

Vid nästa tillfälle på tisdag 16/6 09:00-12:00 kommer vi ta tid för att beskriva och publicera data.

@helena.almtjarn Har du möjlighet att bjuda in NSÖD-deltagare till ett möte mellan 09:00-12:00 på tisdag 16/6 för tillfälle #2? :smile:

Hej @mats.hellman @Rojda @kirsi.dogan @tobias.johansson @marie.larsson @helena.almtjarn!

Tack så mycket för tillfället igår! Idag har vi publicerat en nyhet om gårdagens framgångar som går att hitta här: Säg hej till fyra nya publicister på öppnadata.se idag!. @eric kommer även att lyfta er på nätverksplattformar.

Jag tackar så mycket för deltagandet och reflektionerna igår! Skickar snart alla presentationsbilder.

Hej,

Var nyfiken på att se vad som hände på statistiksidan och tänkte testa idag att ladda ned filen för läkemedel som vi lade ut igår men det funkar inte.

Laddade istället ned Blekinge med kommungränser (som funkade), men det syns inget i statistiken ändå.

Mvh

//Marie

@marie.larsson Kul att du provade ladda ned statistik. Jag provade och det gick att få statistik, t.ex. för idag. Med statistik menar jag alltså antal nedladdningar som också visualiseras direkt i Catalog. Jag lade upp en kort instruktion för hur jag gick tillväga här: Ladda ned Statistik om användning av en publicerad datamängd.

Tack, vad roligt! :blush:

//Helena

1 Like