Företag som är upplagda säger att de inte är det i Entryscape

Hej!

Vi har ett företag som hört av sig om att de kan se via ett script att de inte finns upplagda. Men jag kan se att de är det. “Nature Resort & Hotel PerolofGården”.
Jag vet inte hur jag ska svara honom, kan ni hjälpa mig med det han menar nedan?

Han skickade nedan script och skriver så här:

Här bifogar jag länken till det script som används. I det här fallet söker man på Clarion (sista ordet i söksträngen).

Om man ändrar ”Clarion” till t.ex. Lerbäck dyker olika resultat upp.
Det är förstås inte meningen att man ska behöva leta direkt i scriptet, men här kan man kontrollera om man överhuvudtaget är med.
Det är enkelt att konstatera att vi inte finns med just nu.För en mer användarvänlig presentation krävs ett databashanteringsverktyg – Visit Sweden rekommenderar t.ex. EntryScape.com.

Även här behöver vi stöd från regionen för att bli sökbara.

data.visitsweden.com/store/search?type=solr&query=public:true&limit=10&rdfFormat=application/turtle&query=all:clarion%27

@JennyA om dom söker mot Clarion så är väl det felaktigt, framöver kan ni och dom använda det centrala söket på registret utan inlogg

Hej! Vilket centrala register är det företagen kommer åt? Är det detta du menar då?

Göra Äta Bo

@JennyA Länken ovan - EntryScape