Fel vid replaceFile

Jag använder replaceFile (via Taskrunner API:t) och får ett jobId tillbaka.
Men när jag kollar status (via Taskrunner API:t) på jobId’t så får jag följande error tillbaka:

Error: Provided entry with id 12 has to be of type http://entryscape.com/terms/File\n at extractParameters (/distribution-update/utils/util.js:25:11)\n at runMicrotasks ()\n at processTicksAndRejections (internal/process/task_queues.js:95:5)\n at async module.exports (/distribution-update/replaceFile.js:81:50)\n at async runJobs (/main.js:78:7)\n at async main (/main.js:111:23)",

Hittar ingen dokumentation kring vad jag behöver korrigera. Någon som kan hjälpa mig att komma vidare?

Mvh
Olle

1 Like

Uppdatering:
addFile funkar utan problem.
Problemet med replaceFile kvarstår.

Vad bra @Olle! Jag ber @august svara på frågan om replaceFile.

Hej, det bör att ha att göra med att den fil som tidigare laddats upp till resursen med detta id inte kunnat läsas in korrekt. Jag ser att resursen med id 12 nu är borttagen.

Observera dock att replaceFile behöver ett id till en fil, i kontrast mot addFile som behöver ett id till en distribution. Återkom om problemet kvarstår, så kan jag undersöka saken närmre.

2 Likes

Observera dock att replaceFile behöver ett id till en fil, i kontrast mot addFile som behöver ett id till en distribution. Återkom om problemet kvarstår, så kan jag undersöka saken närmre.

Den här meningen hjälpte jättemycket. Jättelogiskt när man väl tänker på det. Har precis provat med replaceFile och det funkar klockrent. Tack för hjälpen!

1 Like