Hej!
Jag har en datamängd som jag har kopplat till en datamängdserie. Jag vill publicera endast datamängden men inte hela serien. Har testat men datamängden syns inte i publiceringsportalen. Vad gäller?
Tack tack!
Mvh,
Elena
Hej!
Jag har en datamängd som jag har kopplat till en datamängdserie. Jag vill publicera endast datamängden men inte hela serien. Har testat men datamängden syns inte i publiceringsportalen. Vad gäller?
Tack tack!
Mvh,
Elena
Tack @Elena. En första motfråga är om datamängden eller datamängderna måste ingå i en datamängdsserie?
Hej @mattias,
Vi har inte riktigt titta in på frågan om hur vi vill organisera datamängderna än. Vi har hittills sett serierna mer som “fiktiva” kluster som ska underlätta överskådligheten. Vi vet inte heller vad “måste ingå i en dataserie” innebär. Vad delar datamängderna med varandra när de ingår i serien, från EntryScapes perspektiv sett?
Så svar på utifrån både ett ja och ett nej till “måste ingå” - frågan är välkomna.
Tack!
Mvh,
Elena
Tack för förklaring @elena jag tänker att vi tar ett möte om denna fråga och att jag därefter följer upp i denna tråd.