Experimenterar lite med uppladdade filer och på sikt publicering med FME direkt till katalogen - tack till alla som delat med sig av script.
Har sett att man i redigeringen för ett automatisk API kan stätta ett alias. Det är ju bra för att slippa komma ihåg det automatiska namnet som är långt och besvärligt. För utegym för Skara kommun:
Tyvärr hittar jag inte aliaset i den publicerade distributionen, är det meningen och att alias enbart ska användas internt, eller ska man som konsument kunna hitta och använda aliaset istället för det genererade namnet?
Ok, tack för svar.
Mitt förslag till förbättring är att det framgår hur jag kan fylla den arrayen, som det ser ut nu är det bara en textrutan med en spara-ikon - kan man göra hela den sektionen tydligare och möjligheten att lägga till alias och ta bort dem (med en tillbörlig varningsruta för att ta bort nåt som kanske används). Vidare kunde kanske statistiken visa slagningar mot alias och om man får träff/miss på dessa. Samt att man kan visa sina alias om man har lust, på metadatat som publiceras på varje distribution?
Bara några idéer till förbättring. Nu känns funktionen undangömd och troligen används den inte så mycket?
Ja, du har helt rätt, alias-funktionen har inte fått alltför mycket kärlek hittills. Tack för dina förslag, jag tar med mig det till vår roadmap och vi ska försöka förbättra den funktionalitet framöver!